شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۵۴:۰۸

نیاز صنعت دریانوردی به 150 هزار دریانورد

باشگاه خبری فراساحل: شورای  بین‎المللی دریانوردی و حوزه دریای بالتیک (بیمکو) در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت نیروی انسانی صنعت دریانوردی اعلام کرد در صورتی که فعالیت‎های  آموزشی برای جذب دریانوردان به میزان چشمگیری بالاتر نرود، این صنعت با کمبود شدید دریانورد مواجه خواهد شد به طوری که تا سال 2025 میلادی به 147 هزار و 500 دریانورد جدید برای فعالیت در ناوگان تجاری جهان نیاز خواهد بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، این گزارش که در سازمان بین‎المللی دریانوردی ارائه شد، نشان می‎دهد که کمبود فعلی صنعت دریانوردی در سطح 2.1 درصد است که برابر با 16 هزار و 500 نفر است. بر اساس این گزارش کمبود دریانورد در برخی از مشاغل دریایی بسیار زیاد است. این بخش‎ها شامل مهندسان در سطوح مدیریتی، و افسرانی برای کشتی‎های ویژه مانند حمل مواد شیمیایی، LNG و LPG است.


گرچه پیش‌بینی می‎شود میزان افزایش دریانوردان با روند ثابتی افزایش یابد اما این میزان  بسیار کمتر از نرخ تقاضا برای دریانوردان خواهد بود. گزارش بیمکو خاطر نشان می‎کند که پیشرفت‎های خوبی در پنج سال گذشته در زمینه استخدام و آموزش دریانوردان حاصل شده است. اما چنانچه آموزش افزایش نیابد کمبود دریانوردان بالا خواهد رفت. پتر هینچلیف، دبیر اتاق بین‎المللی دریانوردی (ICS) که به همراه بیمکو گزارش نیروی کار دریانوردی را هر پنج سال توسعه می‌دهد، اعلام کرد: "بدون ادامه تلاش‌ها برای شناساندن مشاغل دریایی، و بهبود استخدام و حفظ دریانوردان، نمی‌توان تضمین کرد که در آینده وفور دریانورد داشته باشیم."


در این گزارش اشاره شده است که چین جای فیلیپین را در تامین بیشترین دریانورد در تجارت جهانی گرفته است. اما شرکت‌های بین‌المللی اظهار می‌کنند که دسترسی به دریانوردان چینی در مسیرهای بین‌المللی محدوتر است. فیلیپین و روسیه دو قطب تامین دریانورد در سطح جهان هستند و اوکراین و هند نیز از سایر منابع تامین نیروی انسانی صنعت دریانوردی به شمار می‌آیند. کوبا سیزمانسکی، دبیرکل اتحادیه شرکت‎های مدیریت کشتی، گفت: "نیروی انسانی ما دارایی ماست و ما نیاز داریم که راهبردی را اتخاذ کنیم که دریانوردی یکبار دیگر به انتخاب اول جوانان با استعداد آینده تبدیل شود."



  کد خبر : 1696
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :